MenuMenu
pl | en
    I Konferencja "Nowa Strategia Inwestycyjna 2021-2030" PKP Intercity S.A. 2022-01-26 - 2022-01-28

    Dziękujemy za udział w

    I Konferencji "NOWA STRATEGIA INWESTYCYJNA PKP INTERCITY S.A. 2021-2030 TABOR I INFRASTRUKTURA"

    Do zobaczenia za rok!


     

     

     Anna Modrzejewska
    a.modrzejewska@izbakolei.pl
    501 797 551 

    Inwestycje w nowoczesne pojazdy i infrastrukturę  -  I Konferencja - NOWA STRATEGIA INWESTYCYJNA PKP INTERCITY SA 2021-2030 TABOR I INFRASTRUKTURA

    Nakłady na inwestycje, szybkie i komfortowe podróżowanie, rozbudowa parku taborowego. PKP Intercity SA przedstawiło strategię rozwoju do 2030 roku.

    Koniec stycznia w Zakopanem kojarzy się przede wszystkim ze śniegiem i nartami. Na pewno nie z rozmowami o przyszłości kolei. I Konferencja „Nowa strategia inwestycyjna PKP INTERCITY SA” była zaprzeczeniem tego typu wyobrażenia. Do najbardziej znanego polskiego ośrodka sportów zimowych zjechało blisko 160 osób, które przez trzy dni konferencji dyskutowały o innowacyjnych zagadnieniach, które mogą wesprzeć ambitne plany naszego narodowego przewoźnika.

    Sama konferencja została otwarta przez Adama Musiała - Dyrektora Generalnego oraz Dorotę Markiewicz – Dyrektor (Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei). Natomiast krótkiego wprowadzenia do problematyki (m. in. stan realizacji obecnej strategii taborowej PKP Intercity, wpływu pandemii na przewozy w Polsce czy narzędzia do zarządzania przedsiębiorstwem) dokonał Adam Laskowski - Członek Zarządu, PKP INTERCITY SA.

    Partnerem technologicznym wydarzenia była firma ADVANTECH POLSKA SP. Z O.O., czyli producent rozwiązań i urządzeń automatyki przemysłowej czy systemów embedded wspierający infrastrukturę Smart City. Spółkę na konferencji reprezentowała Alicja Strzemieczna (Sales Director), która przedstawiła zagadnienia digitalizacji taboru przyszłości z wykorzystaniem eko-systemu partnerów technologicznych. W jej ramach pokazała jakie korzyści może zyskać polska kolej korzystając z rozwiązań Advantech. Strzemieczna zaznaczyła, że modułowa platforma Passengera Connectivity & Infotainment zapewnia kilka narzędzi zwiększających komfort podróży, tworzy nowe e-możliwości i generuje większe przychody w tym między innymi:

    • lepsze wrażenia użytkownika podczas podróży;
    • oszczędność na kosztach mobilnej transmisji danych za dostęp do Internetu dzięki skutecznym narzędziom do zarządzania przepustowością i dostępnym treściom przechowywanym na pokładzie;
    • zaangażowanie użytkowników w treści wysokiej jakości na pokładzie;
    • nowe strumienie przychodów - pozycje reklam w wielu miejscach na platformie;
    • oszczędności na materiałach drukowanych. 

    Jak zaznaczyła w ramach platformy Advantech cyfryzuje mobilność dzięki technologii zaprojektowanej w celu zwiększenia wyników biznesowych firm transportowych i poprawy cyfrowych doświadczeń ich pasażerów.

    Drzwi, okna i wyposażenie wagonów - ich specyfikacje oraz dodatkowe informacje były motywem przewodnim prezentacji Dariusza Marchewki – Członka Zarządu Rawickiej Fabryki Wyposażenia Wagonów „RAWAG” Sp. z o.o. (Złoty Partner). Istniejąca już ponad 50 lat Spółka wyróżnia się wysokimi kompetencjami w zakresie autorskich rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych dla lokomotyw,  wagonów pasażerskich, tramwajów czy autobusów miejskich.

    Dariusz Marchewka przedstawił specyfikacje materiałowe, możliwości zastosowania czy kwestie kontroli i testów między innymi dla drzwi wejściowych jednoskrzydłowych i dwuskrzydłowych, drzwi kabiny maszynisty oraz systemu drzwi kabiny maszynisty – rels.

    Kolej Dużych Inwestycji, w tym strategię rozwoju PKP Intercity SA zaprezentował Tomasz Gontarz – Członek Zarządu. Z przekazanych informacji wynika, że Spółka zwiększy do 27 mld zł środki na inwestycje z czego 24,5 mld przeznaczy na nowoczesny tabor, a 2,6 mld zł na przyjazne środowisku stacje postojowe. Według słów Tomasza Gontarza stabilne finansowanie inwestycji zagwarantuje umowa PSC na lata 2021-2030. PKP Intercity planuje także inwestycje w obszarze podniesienia standardów podróżowania oraz dopasowania oferty. W tym wypadku do 2030 roku Spółka zamierza między innymi zaoferować pasażerom podróże w trzech kategoriach – wysokiej, średniej i ekonomicznej, jak również uprościć ofertę biletową.

    W prezentacji Złotego Partnera Konferencji, odchodzącej 15 - lat istnienia LedaTel Sp. z o.o. i Wspólnicy Spółka Komandytowa, Arkadiusz Stecko – Dyrektor Projektu, Dział R&D przedstawił efektywne i skuteczne wdrożenia systemów teleinformatycznych dla obszaru rynku kolejowego w tym E-Papier i jego pierwsze wdrożenie na świecie dla pojazdu szynowego. Z prezentacji wynika, że Spółka wdrożyła SID w 245 pojazdach, a w kolejnych 202 realizacja trwa. Ponadto wdrożono 667 hotspotów WIFI, 316 systemów diagnostyki TMCS oraz 324 systemy sieci ethernet.

    Adam Laskowski (Członek Zarządu) PKP INTERCITY SA w prezentacji „Nowy wysoki standard podróżowania. Inwestycje PKP Intercity w nowoczesne pojazdy oraz stacje postojowe” poruszył kwestie planowanych inwestycji i rozwiązań. Zaprezentowane liczby pokazały jak ambitnie i wszechstronnie PKP Intercity kieruje się na zmiany w parku taborowym, komfort w podróżowaniu czy rozwój stacji postojowych. Z pokazanych danych wynika, że:

    • o 11% wzrośnie liczba różnego rodzaju lokomotyw;
    • o 18% ilość wagonów;
    • o  47% liczba EZT.

    W przypadku komfortu podróży standardem mają być przejazdy z prędkością 160-250 km/h.

    Brązowym partnerem konferencji była firma MÄDER POLAND. Z jej ramienia Rafał Krzyżanowski – Technical and sales reprezentative oraz Torsen Beckert – International Sales Manager Railway, pokazali rozwiązania dotykające kwestii innowacyjnych rozwiązań w obszarze powłok i kompozytów.

    Mówcy zaznaczyli, że Mäder jest jedynym dostawcą, który jest w stanie zapewnić kompletny system kompozytów, żelkotów, farb, który gwarantuje doskonałą odporność na ogień i dym.

    Kolejnym Złotym Partnerem konferencji była firma ARMACELL POLAND Sp. Z o.o. Maria Witkowska – Technical Manager Europe East, omówiła produkty Armacell do pojazdów szynowych (ArmaFlex Rail, ArmaGel Rail, ArmaComfort Rail, ArmaPET), jak również przekazała wstępne informacje o ArmaComp Smart oraz o zastosowaniach produktów w pojazdach szynowych.

    Dodała również, że:

    - W Armacell dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najlepszą jakość obsługi klienta. Rozumiemy wyzwania dzisiejszej branży kolejowej i jesteśmy tutaj, aby pomóc Ci z powodzeniem ukończyć projekty. Od planowania do przekazania - nasza usługa 360 stopni wspiera Cię przez cały czas. Dzieląc się know-how opartym na naszym bogatym doświadczeniu, staramy się pomóc Ci rozwiązać wyzwania projektowe. W Armacell robimy wszystko, co w naszej mocy, aby Twoje projekty były realizowane zgodnie z planem.

    Piotr Nagraba (Dyrektor Biura Infrastruktury i Energetyki), Arkadiusz Kasiński (Kierownik Zespołu Energetyki, Biuro Infrastruktury i Energetyki) oraz Sylwia Wawrzyniak (Zastępca Dyrektora Infrastruktury i Energetyki) z PKP Intercity SA we wspólnej prezentacji pokazali cele strategii Spółki w planowanych inwestycjach w infrastrukturę torową i energetyczną oraz zaplecza techniczne. 

    W przypadku bocznic i stacji postojowych celem strategii jest określenie standardowych rozwiązań w celu zapewnienia niezbędnej infrastruktury w tym:

    • wzrost punktualności wyprawiania pociągów,
    • zapewnienie podróżnym komfortowego i bezpiecznego przejazdu,
    • standaryzacja obsługi taboru na stacjach postojowych,
    • poprawa standardu zapleczy technicznych,
    • optymalizacja czasu obsługi taboru,
    • poprawa warunków pracy zespołów technicznych,
    • zapewnienie bezpieczeństwa mienia,
    • spełnienie wymagań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących eksploatacji bocznic kolejowych oraz ochrony środowiska,
    • optymalizacja kosztów w obszarze infrastruktury (utrzymanie, media, etc.).

    W kontekście infrastruktury energetycznej cele nadrzędne to poprawa efektywności energetycznej Spółki, standaryzacja i automatyzacja procesów, zwiększenie jakości pozyskiwanych danych oraz w wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technicznych.

    Ostatnią prezentacją konferencji było wystąpienie Jana Siudeckiego – Dyrektora Departamentu Techniki i Wyrobów Urzędu Transportu Kolejowego, który omówił zagadnienie IV Pakietu Kolejowego.

    Fotorelacja 2022


    Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Koleiul. Jana Karola Chodkiewicza 17, 85-065 Bydgoszcz e-mail: sekretariat@izbakolei.pl
    telefon: +48 52 324 93 80
    faks: +48 52 331 25 30

    NIP 967 10 47 950
    Regon 092 454 672
    KRS 00000 25768 Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejstru Sądowego
    Konto ING Bank Śląski Oddział Bydgoszcz 41 1050 1139 1000 0022 9700 3499

    Nasz zespół
    Adam MusiałDyrektor Generalnytel.: 52 324 93 80a.musial@izbakolei.pl
    Dorota MarkiewiczDyrektortel.: 52 324 93 80d.markiewicz@izbakolei.pl
    Agnieszka JedwabińskaAsystentka Dyrektoratel.: 515 454 183sekretariat@izbakolei.pl
    Aleksandra JasińskaManagertel.: 508 501 037a.jasinska@izbakolei.pl
    Zbigniew WiśniewskiManagertel.: 508 500 995z.wisniewski@izbakolei.pl
    Radosław KarwickiZ-ca Redaktora Naczelnego, Pełnomocnik ds. RODOtel.: 508 501 069r.karwicki@izbakolei.pl
    Edyta StudzińskaSpecjalista ds. Marketingutel.: 500 474 832e.studzinska@izbakolei.pl
    Anna ModrzejewskaSpecjalista ds. projektutel.: 501 797 551a.modrzejewska@izbakolei.pl
    Monika WiączkowskaDoradca ds. Kluczowych Klientówtel.: 535 199 079m.wiaczkowska@izbakolei.pl
    Piotr MałachowskiDoradca ds. Kluczowych Klientówtel.: 534 577 822p.malachowski@izbakolei.pl
    Tomasz MokosDziennikarztel.: 577 337 624t.mokos@izbakolei.pl
    Michał CiechowskiDziennikarztel.: 795 022 754m.ciechowski@izbakolei.pl
    Anna TomaszewskaKsięgowośćtel.: 508 501 092ksiegowosc@izbakolei.pl
    Violetta ZiembaGrafik komputerowytel.: 577 317 911v.ziemba@izbakolei.pl
    Jak do nas dojechać
    PARTNER ZŁOTY KONFERENCJIPATRONATPARTNER TECHNOLOGICZNY KONFERENCJIPARTNER BRĄZOWY KONFERENCJIWYSTAWCY

    Klauzula informacyjna dotycząca posiadanych danych osobowych oraz ich przetwarzaniu.

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Jana Karola Chodkiewicza 17.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
    3. Administrator pozyskuje dane wyłącznie bezpośrednio.
    4. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą tylko i wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji kontraktów handlowych. Po zakończeniu ich trwania w innych zgodnych z prawem celach np. w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz reklamacji.
      a) Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane firmom zewnętrznym w celu zabezpieczenia i realizacji kontraktów.
      b) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
    5. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych orz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    7. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
    8. Zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych może zostać przez Pana/Panią wycofana w każdym czasie, poprzez wysłanie maila na adres sekretariat@izbakolei.pl co skutkować będzie usunięciem z bazy Administratora.
    9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.

    AKCEPTUJĘ