Nadchodzące wydarzenia

<We_can_help/>

What are you looking for?

I Konferencja „Bezpieczeństwo na Kolei”

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz pasażerów zależy od wielu czynników. Wpływ na stan bezpieczeństwa ma infrastruktura kolejowa, jakość taboru, czy organizacja ruchu, ale także między innymi stan prawny czy zabezpieczenia przed cyberatakami.

Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Recz Kolei pierwszy raz przygotowała konferencję, której celem było omówienie zagadnień i wypracowanie wniosków dotyczących procedur bezpieczeństwa na kolei we wszystkich aspektach działalności przedsiębiorstwa kolejowego. Ponadto uczestnicy mieli okazję zapoznania się z systemami bezpieczeństwa funkcjonującymi na rynku systemami, rozwiązaniami i technologiami gwarantującymi bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz zarządzania ryzykiem czy ochroną danych.

Zakres tematyczny był tak rozległy, że konferencja została podzielona na sześć bloków tematycznych:

  • prawo (procedury, przepisy i instrukcje);
  • zarządzanie bezpieczeństwem;
  • bezpieczeństwo ruchu pociągów (przejazdy, urządzenia srk, automatyka, systemy wspomagające, łączność);
  • cyberbezpieczeństwo i ochrona danych;
  • bezpieczeństwo pojazdów szynowych;
  • infrastruktura dworcowa i przestrzeń publiczna.

Konferencje otworzyli Adam Musiał – Dyrektor Generalny oraz Dorota Markiewicz – Dyrektor – (Polska Izba Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei) po czym wręczono certyfikaty przystąpienia w poczet firm członkowskich firmom

  • Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.
  • FCA Sp. z o.o.

W poszczególnych blokach prelegenci podjęli szereg wątków i zagadnień, które dotykały założeń tematycznych konferencji. Między innymi w bloku I Tadeusz Ryś – Przewodniczący z Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, omówił zagadnienie bezpieczeństwa w transporcie kolejowym z punktu widzenia PKBWK. Natomiast o kulturze bezpieczeństwa opowiedział Piotr Sieczkowski – Z-ca Dyrektora Departamentu Techniki i Wyrobów z UTK. Rola CSIRT NASK w odniesieniu do sektora transportu kolejowego była przedmiotem prezentacji Juliusza Brzostka – Dyrektora Pionu Centrum Cyberbezpieczeństwa NASK-Państwowy Instytut Badawczy. Aleksandra Auleytner – Partner z Kancelarii Prawniczej DOMAŃSKI ZAKRZEWSKI PALINKA Sp.K. scharakteryzowała cyberbezpieczeństwo na kolei po wejściu w życie ustawy o Krajowym Systemie cyberbezpieczeństwa”

W pozostałych blokach poruszono między innymi kwestie:

  • platformy zarządzania bezpieczeństwem fizycznym (Piotr Bettin – Business Development Manager, KONICA-MINOLTA Business Solutions Polska Sp. z o.o.);
  • inteligentnych rozwiązań w monitoringu (Łukasz Lik – Technical Manager, HIKVISION Poland Sp. z o.o.);
  • rozwoju systemów zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych (Marek Białek – p.o. Dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.);
  • systemu cyberbezpieczeństwa podsektora transportu kolejowego (Tadeusz Turzyński – Dyrektor Biura Teleinformatyki, Polskie Koleje Państwowe S.A.);
  • Straż Ochrony Kolei w systemie bezpieczeństwa RP (starszy inspektor Daniel Snopkowski SOK).

Odbył się również panel dyskusyjny, którego moderatorem był Tadeusz Turzyński – PKP S.A. a wzięli w nim udział:

  • Piotr Sieczkowski – Urząd Transportu Kolejowego
  • Juliusz Brzostek – NASK Państwowy Instytut Badawczy
  • Konrad Cuch – PKP S.A.
  • Artur Ślubowski – PKP Informatyka sp. z o.o.
  • Mirosław Majsterek – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • Marek Białek – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • Włodzimierz Kiełczyński – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Podczas kolacji odbył się pokaz działań i interwencji Grupa Operacyjno-Interwencyjna Straży Ochrony Kolei pod dowództwem: starszy inspektor Daniel Snopkowski.

INNE EDYCJE TEGO WYDARZENIA

      

REKLAMA
ROZWIŃ